Domácí příprava 18. - 22. 5.

Český jazyk

Mluvnice: Druhy vedlejších vět

                 - přečíst si úvodní přehled – uč. s. 84-85

                 - PL (viz příloha) 84/1 – projít si; následně gramatická tabulka – nalepit/opsat do sešitu

                 VV podmětná - https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY(sledovat od 1:49 asi do sedmé minuty)

                                         - PL (viz příloha)!!

                                         - gramatická tabulka s. 85 – pořádně si pročíst, nalepit/opsat;

                                           pomocí tabulky a návodných otázek si udělat 85/1 (PL)

                                         - PL 85/3, 4 – vypracovat a poslat ke kontrole do úterního večera

                                           u cvičení tři je tučně vyznačená část věta – tuto část zkusit nahradit VV podmětnou

                                           (př. Nemocný člověk by měl ležet v posteli. Kdo je nemocný, měl by ležet v posteli.)

                                           cv. 4 – vypracovat pouze úkol a; VV podtrhnout vlnovkou nebo zvýraznit

                 VV předmětná - https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8 (sledovat cca do 5:40)

                                          - PL s. 86 (viz příloha) – gramatická tabulka – přečíst, nalepit/opsat do ČJš; podle ní si vypracovat cv1

                                          - PL 86/3, 4 – odeslat do pátku (18:00)

                                            cv. 4 – napsat každou větu na nový řádek, podtrhnout VV a zapsat druh VV 

                                                       př. Vyprávěl nám, jak se to stalo. (VV předmětná) – vyprávěl nám koho, co?

                K procvičování obou druhů vět využít učebnici – s. 86 – 87 po cv. 4 (pokud budete chtít zkontrolovat – zaslat do víkendu).

                Využít lze i on-line cvičení https://www.umimecesky.cz/cviceni-vv-podmetne-predmetne

                (v tomto procvičování - okamžitá zpětná vazba, zda pracuješ správně).

Sloh: úkol z minula:

          uč. 123/1 – pracovat podle zadání v učebnici! – opět do slohového sešitu;

          hotové poslat – zadání slohového úkolu platí do 22. 5.

 

Německý jazyk  LEKCE 5 – MEIN HOBBY

Slovní zásoba: lekce 5 – procvičovat slovní zásobu dané lekce

Gramatika: - dialogy– uč. 54/14 – přečíst si první rozhovor

                    - PS: 45/8 – v prvním sloupečku si doplnit česky chybějící informace (jméno, kam jdeme, rozloučení);

                                        v druhém sloupečku – překlad do NJ

                    - PS:50/7 – seřadit rozhovor

                    - PS: 46/11- věty rozdělit a napsat správně – možno vypracovat do sešitu (v PS je málo místa)

                    - PS: 46/12 – pracovat se svou rodinou, pokud nemáš např. sestru, vymyslíš si odpověď sám/a

                    - procvičovat časování sloves

                     Všechna cvičení z PS poslat ke kontrole do pátku do 16:00.

 

Matematika

- určím počet procent, je-li dána procentová část a základ

- určím procentovou část, je-li dán procentový počet a základ

- určím základ, je-li dán procentový počet a procentová část

1. den

Procenta - zápis do sešitu (přepis či nalepit kopii)

Vztahy počtu procent – zlomků a desetinného čísla: aktivita v příloze

Procvičování uč. str. 115 – do sešitu jen a) b) – kontrola pomocí výsledků

2. den

Vysvětlení pojmů, výpočet procentové části - zápis do sešitu (přepis nebo nalepit kopii)

Procvičování Sb. str. 67/1 – 1. sloupec – kontrola pomocí výsledků

                                 68/4 I., II. (vždy 2 sloupce) 68/ 7, 9, 12

vysvětlení na youtube: https://youtu.be/_uin040E4qE    https://youtu.be/PWCW1yxxBxQ

3. den

Výpočet základu - zápis do sešitu (přepis nebo nalepit kopii)

Procvičování Sb. Str. 69/ 1 – kontrola pomocí výsledků; dále si vyberte ze dvou variant:

A - Varianta – na jistotu str. 70/6, 7, 10;  vysvětlení:  https://youtu.be/Whho8m4-pPY

B -Varianta – pro borce a borkyně 69/5 – kontrola pomocí výsledků

4. den

Výpočet počtu procent - zápis do sešitu (přepis nebo nalepit kopii)

Procvičování Sb. Str. 70/1, 2 (2 sloupce) vysvětlení https://youtu.be/5kKLnBZd-5c

                                   71/ 4, 6, 11 vysvětlení: https://youtu.be/419gQEQJdgs

 

Fyzika  

Přímočaré šíření světla, rychlost světla - uč. str. 98-100, zápis v příloze

                                                                   - PS str. 50 cv. 1, 6 – ústně, řešení v příloze

Stín a polostín - uč. str. 100-101, zápis: opsat shrnutí str. 101

 

Anglický jazyk

V další příloze (zaslána přímo žákům) najdeš zápis k předpřítomnému času prostému. Buď si jej přepiš do sešitu nebo vytiskni a vlep.

Tvoř do sešitu rozhovory podle vzoru, můžeš si přikreslit panáčky a věty dát do bublin.  Použij slovesa, která sis minule přepsal z učebnice do sešitu. (str. 56 / cv. 1) Nezapomeň slovesa správně vyčasovat – v předpřítomném prostém užíváme minulé příčestí – 3. tvar nebo koncovka -ed. Vypracované rozhovory si přepiš a vytvoř tři vlastní. – vyfoť a pošli

Tvoříš otázky v předpřítomném čase prostém – zjišťuješ, zdali už se to někdy stalo.

V odpovědích používáš krátké odpovědi, v předpřítomném čase tvoříš krátké odpovědi pouze pomocí have / has, haven´t / hasn´t.

Pod rozhovor napiš info ve třetí os. jedn. č.

 

Peter:  Have you ever seen a UFO?                            Lisa: Yes, I have.                              Ano, viděla.

             Už jsi někdy viděl UFO?                                   Bob: No, I haven´t.                          Ne, neviděl.

 

Lisa has seen a UFO.                                                                                  Lisa už viděla UFO

Bob has never seen a UFO. = Bob hasn´t seen a UFO.                        Bob ještě nikdy neviděl UFO.

* pozn.: v aj se v přirozené komunikaci běžněji použije věta s never

 

Kate: Have you ever won a race.                                Adam:  Yes, I have.                         Ano, vyhrál.

          Už jsi někdy vyhrál závod?                                 Jane:  No, I haven´t.                       Ne, nevyhrála.

 

Adam has won a race.                                                                           Adam už vyhrál závod.

Jane has never won a race.                                                                  Jane ještě nikdy nevyhrála závod.

 

Vypracuj poslechové cvičení v učebnici str. 57 / cv. 7 dle nahrávky Page 57, excercise 7a.

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/audio?cc=cz&selLanguage=cs

- řešení piš celými větami, např.:  1. Mark has been on the radio. Mark hasn´t been on TV.

                                                      5. They have seen Star Wars. They haven´t seen Casino Royale.

- vyfoť a pošli

* pozn.: v poslechu uslyšíš výraz up to now = až doposud

 

IT

Bezpečnost na internetu - projít si komiksy Zmatky a nehody  http://www.bezpecnyinternet.cz/deti/komiksove-pribehy/default.aspx

 

Přírodopis  

Části těla semenných rostlin - ke stonku vylisované rostliny připsat druh plodu př. obilka, nažka

                                                  - práci vyfotit a odeslat do 20. 5., práce bude hodnocena známkou

Semena a plody - uč. str. 78 – 79, nalepit / opsat zápis do sešitu (v příloze) 

                             - procvičování: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2128

 

Zeměpis 

Jižní Asie - uč. str. 26 - 28, nalepit / opsat zápis do sešitu (v příloze)

                 - cv. 1 str. 29 – ústně, řešení na konci učebnice 

                 - video: https://decko.ceskatelevize.cz/cestohratky  Bombaj (13 minut)

                                             

Dějepis

Humanismus, renesance a reformace - učebnice str. 94-95; 112-113

                                                                 - zápis do sešitu (příloha)

                                                                 - pracovní sešit – 51/2; str. 53; 64/6

 

Přílohy

  1. 7- zápisy (112,31 KB)
  2. Procenta (219,94 KB)
  3. Renesance (14,98 KB)
  4. VV předmětná (568,40 KB)
  5. VV podmětná (487,74 KB)