Domácí příprava 14. - 17. 4.
Matematika
Krychle a kvádr
vysvětlení uč. geometrie str. 110-113
zadání zasláno přes Škola na dlani
1. den - zopakuj si učivo dělitelnost, poté ověř v krátké písemce na odkazu (výsledek nebude zahrnut do klasifikace)
odkaz: https://forms.gle/ybWLgjxLq2cTZcjB8
- krychle - počet: stěn , vrcholů , hran; pojmy: hrana, stěna, vrchol, podstava, stěnová a tělesová úhlopříčka
- př. Narýsuj do sešitu krychli o hraně délky (min. 2 krychle): a) 5 cm b) 6 cm c) 7cm d) 8 cm
2. den - kvádr - video https://youtu.be/5AcDlFvgHLQ
- načrtni a narýsuj zobrazení kvádru př. 111/příklad, uč. str. 112/ 2 načrtni a narýsuj
3. den - síť krychle - zobraz krychli ABCDA´B´C´D´ (náčrt a konstrukce), jestliže AB = 5 cm, dle návodu v učebnici narýsuj síť tělesa uč. str. 114.
- síť kvádru - zobraz kvádr KLMNK´L´M´N´ (náčrt a konstrukce), jestliže KL = 6 cm, KK´= 8 cm, LM = 4 cm.
Dle návodu v učebnici zobraz síť kvádru uč. str. 115.
Anglický jazyk
Opakování: - zopakuj si nepravidelná slovesa
- vymysli a napiš do sešitu 10 vět v minulém čase s nepravidelnými slovesy, ve větách také použij příslovečná určení (příslovce)
času, vyjadřující minulost (např. last year, yesterday, twoweeks ago…) – vyfotit a poslat
Nové učivo: vyjádření množství nepočitatelných podstatných jmen
- množství počitatelných podstatných jmen vyjadřujeme na kusy
- množství nepočitatelných podstatných jmen musíme vyjádřit pomocí míry a vazby of (lze použít i pro množné číslo počitatelných)
- míry můžeme počítat –a cup = jeden šálek, two cups = dva šálky
- pomocí vazby of přivlastňujeme (podstatné jméno míře)
Podrobnosti v příloze AJ6 - info.
Učivo je pěkně vysvětleno také zde:
https://www.helpforenglish.cz/article/2008103001-jak-pocitat-nepocitatelna-podstatna-jmena
Procvičit můžeš zde:
https://www.helpforenglish.cz/vocabulary-coach/exercise/225
https://www.helpforenglish.cz/vocabulary-coach/exercise/226
https://www.helpforenglish.cz/article/2006083101-jak-pocitat-nepocitatelne
Český jazyk
Mluvnice: určování větných členů a grafické znázornění - učebnice str. 79 cv. 3
souvětí - učebnice str. 80 cv. 2, 3; str. 81 cv. 4
PS str. 43/ 1, 2, 3
Sloh: popis pracovního postupu - uč. str. 112, PS str. 58 cv. 2
Čítanka: číst si texty z kapitoly Za dobrodružstvím a Nevšední příběhy
Dějepis
Řecká kultura – 2. část
- učebnice str. 83-85 (přečíst)
- zápis do sešitu (příloha)
- pracovní sešit – 46/5, 7, 8
Zeměpis
Půdní druhy a typy str. 59.- 61., zápis do sešitu
Přírodopis
Poznávání pavoukovců a korýšů – projít si prezentaci https://1drv.ms/p/s!ApXb81vsalwchXnaoidl7HKgReip?e=eNTpb1
a řešení odeslat do 17. 4.
Fyzika
Magnetické pole a magnetické indukční čáry- uč. str. 79 – 81
- zápis do sešitu:
Magnetické pole - je v okolí magnetu
- působí v něm magnetické síly
Magnetické indukční čáry = křivky, které se nikde neprotínají a jsou uzavřené
- orientace se dá určit magnetkou
- udávají v každém bodě směr výsledné magnetické síly
v magnetu jdou od jižního pólu k severnímu
- mimo magnet vycházejí z pólu severního k jižnímu
- PS: str. 47 cv. 3 – překresli a vyznač šipkami do sešitu ve směru v bodech A, B, C
Magnetické pole Země, kompas - uč, str. 81 – 84
- zápis do sešitu: opiš shrnutí v uč. str. 83
- odpověz do sešitu na otázku 1) str. 84