Pravidla provozu ZŠ pro deváťáky

PROVOZ ZÁKLADNÍ ŠKOLY - IX. ROČNÍK OD 11. 5. 2020

  • Zákonný zástupce je povinen vyjádřit zájem o docházku do školy nejpozději do 7. 5. 2020, zařazení žáka do skupiny po termínu 11. 5. 2020 nebude možné. Účast žáka na konzultacích ve škole není povinná.
  • Organizace vzdělávání je zaměřena na přípravu na přijímací zkoušky.
     
  • Konzultace budou realizovány 2 x týdně (úterý, čtvrtek) vždy 7:10 – 10:45 (2 h český jazyk, 2 h matematika). Žák může docházet jen na jeden předmět nebo na oba předměty – stanoví dopředu zákonný zástupce.
     
  • Při cestě do školy a ze školy se na děti a doprovod vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovým opatřením (roušky, odstupy 2 m).
  • Žáci se neshromažďují před školou, udržují rozestupy. Zákonní zástupci či doprovod žáků do budovy nevstupují.
  • První den (12. 5.) vyzvedne děti před školou pedagogický pracovník, sdělí jim třídu, ve které bude probíhat jejich vzdělávání. Další dny již dítě chodí do třídy samo, jde rovnou do třídy, zbytečně se nezdržuje v ostatních prostorách školy. U vchodu školy si vydezinfikuje ruce, ve třídě se přezuje a opět si vydezinfikuje či umyje ruce. Po celou dobu využívá přidělenou lavici, místa nestřídá. Složení skupin je neměnné.
  • Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
  • V prostorách třídy žáci i pedagogičtí pracovníci nemusí nosit roušky, pokud je zachován rozestup 2 metry. Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. skupinová práce), žáci roušky musí mít. V ostatních prostorách školy (chodby, wc, atd.) žáci i pedagogové MUSÍ roušky nosit. V hodinách českého jazyka žáci roušky používat MUSÍ.
  • Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a 2 sáčky na uložení roušky (jeden na použité roušky, jeden na dočasně sejmuté roušky). Sáčky, prosím, označte např. použité, sejmuté.
  • Po každém bloku se žáci dezinfikují nebo umyjí ruce.
  • Žáci odchází ze školy pravidelně v předem domluveném čase. 
  • V případě nutné změny upozorní zákonný zástupce pedagogického pracovníka den dopředu. Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin, v případě nepřítomnosti delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti.
  • Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest nesmí do školy vstoupit, dítě jevící zdravotní komplikace nebude do školy přijato. Pokud bude dítě vykazovat některý z možných příznaků COVID-19,  bude umístěno do izolace a zákonný zástupce je povinen jej co nejdříve vyzvednout. O podezření budeme informovat spádovou hygienickou stanici.
  • Zákonný zástupce musí podepsat čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.). a seznámit se s vymezením rizikových skupin. Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna. Čestné prohlášení naleznete v příloze. Prosím vyplňte a žáci ho odevzdají první den konzultace 12. 5. 2020.
  • Stravování bude zajištěno, děti si jídlo a pití nebudou nabírat samy a nebudou si brát ani příbory – vše bude připraveno předem. Stravování bude probíhat po skupinách. Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití do vlastního sáčku. Před vstupem do jídelny si dítě musí vydezinfikovat či umýt  ruce. 
  • Ve škole bude zajištěna zvýšená desinfekce.

 

Děkujeme všem za pochopení. 

 

 

                                                                                                   Mgr. Lubomír Šín

                                                                                                       ředitel školy

 

Přílohy

  1. čestné prohlášení covid (248,23 KB)