Domácí příprava 16. - 20. 3.
Matematika
Výrazy - vzorce - uč. str 82, 83 – vysvětlení
- Prezentace s vysvětlení na youtube : https://www.youtube.com/watch?v=LC-PZH01tpA
Procvičování – uč. Str 82/1, 2; 83/3, 4; 84/1, 2, 3
PS – str 123, 124
Český jazyk
Mluvnice:
procvičovat významové poměry mezi větami hlavními
do ČjŠ 55/11- napsat; 55/12; 56/15; 58/17, 18, 19, 20, 21 - projít
59/23, 60/24, 61/28 vypracovat a zaslat na mail (do pátku 20. 3.)
Sloh:
Líčení – napsat líčení na téma „Přichází jaro“ (využít všechny druhy jazykových prostředků, min. rozsah 20 vět, odeslat na můj mail do 25. 3. 2020)
Německý jazyk
Lekce 2
Slovní zásoba: průběžně (celá z dané lekce)
Komunikace: jednoduchý popis cesty
uč: 23/ 8 a, c
Gramatika: WOHIN? Kam? – předložky se čtvrtým pádem (viz zápis)
Uč: 23/ 7 – překlad do NJ1
Ps: 21/ 7 - spojit; napsat 4 věty o sobě (druhá část cvičení); 22/9
Slovesa – do NJ 1 zapsat časování sloves s odlučitelnou předponou (einkaufen, aufräumen) + přeložit věty:
Moje sestra ráda nakupuje. V sobotu nakupujeme. Odpoledne si uklízím svůj (můj) pokoj.
Uklízíš si často svůj (tvůj) pokoj. Můj bratr nerad uklízí.
Přírodopis
Dýchací soustava - zápis do sešitu (vytisknout a nalepit nebo opsat), poslán žákům přímo na mail
- odpovědět písemně na následující otázky:
1) Vysvětli, proč je zdravější dýchat nosem než ústy?
2) Napiš písmena, u kterých je pravdivé tvrzení:
a) Plíce patří k horním cestám dýchacím.
b) Plíce jsou párový orgán.
c) Plíce jsou složeny z plicních komůrek.
d) Hlasivky jsou vazy umístěné v hrtanu.
3) Napiš 2 onemocnění, která postihují dýchací soustavu člověka.
4) Co je to spirometr?
Odpovědi napsat přímo do mailu a odeslat na adresu p.ondrouskova@zsbenesov.cz do 18. 3.
Trávicí soustava - uč. str. 78 - 80
- projít si prezentaci https://1drv.ms/p/s!ApXb81vsalwchXBqCyw8R5JbhYtU?e=UbYjvS
+ vypsat text jako zápis do sešitu (i obrázek stavby zubu)
Zeměpis
Státy Evropy - procvičovat si politickou mapu Evropy na stránce http://www.sheppardsoftware.com/European_Geography.htm - Countries, level 1
Západní Evropa - projít si opakování v uč. str. 67
Chemie
Chemické výpočty - vypočítat do sešitu následující příklady:
1) Jakou látkovou koncentraci bude mít 1 dm3 vodného roztoku K2S, je-li v něm
rozpuštěno 110 g K2S?
2) Kolik gramů MnBr6 je třeba k přípravě 500 mlvodného roztoku o látkové
koncentraci 3 mol/dm3?
Řešení vyfotit a odeslat mailem na adresu p.ondrouskova@zsbenesov.cz do 18. 3.
Rozdělení chem. prvků - uč.str. 46-47
- stručně vypsat do sešitu rozdělení prvků – str. 46
Dějepis
učebnice – s. 70, 71 (přečíst)
PS – s. 42
Anglický jazyk
Zapsat do sešitu:
Vazba prefer something to something
- upřednostňovat něco před něčím
I prefer watching TV to reading. Upřednostňuji sledování TV před čtením. = Raději sleduji TV než čtu.
Lekce 4B
- uč. 46 – přečíst komiks, v textu si všímat níže vysvětleného učiva
- písemně do sešitu: uč. 47 / cv. 2, 4 – zkontrolovat dle ofoceného klíče
- slovní zásoba
- pracovní sešit str. 36, 37 – klíč ofotím
Zapsat do sešitu:
Vazby
tam je někdo (něco) činnost dělající
vidím (slyším, cítím) někoho (něco) činnost dělajícího
- v těchto vazbách sloveso + -ing překládáme jako přídavné jméno
There is a cat sittingat the door.
Tam je kočka sedící u dvěří. (Je tam kočka. Ta kočka sedí u dveří.)
There are some people eating pizza.
Tam jsou nějací lidé jedící pizzu. (Tam jsou nějací lidé a jedí pizzu.)
I can see a strange man walking round our house.
Vidím nějakého cizího muže obcházejícího okolo našeho domu.
I can hear a voice getting closer.
Slyším hlas přibližující se. (Slyším hlas, který se přibližuje).