Domácí příprava 20. - 24. 4.
Český jazyk
Milí šestáci,
pokud již máte hotové úkoly, které jsem vám v minulém týdnu zadala, můžete pokračovat v učivu v učebnici. Přeskočte učivo věta hlavní a vedlejší ze str. 81 a přejděte až na str. 89, 90, 91 a 92. Toto učivo si projděte, protože většina učiva je opakování z předcházejících ročníků.
Do sešitu napište cv. 4 na str. 90 přesně podle zadání.
Podrobněji se zaměřte na poučku na str. 91. Z PS Hravý sloh ( barevný prac.sešit) si udělejte cvičení ze str. 29, potom str. 31 a 32.
Moc vás zdravím, J. Kolářová
Matematika
Krychle a kvádr - odhaduji a vypočítám povrch krychle a kvádru (- opakování 5. r.)
- používám a převádím jednotky i délky a obsahu
online výuka Škola v pyžamu - v úterý 21. 4. 2020, v 8.00; odkaz pro registraci https://www.skolavpyzamu.cz/9ckdk,
otvírat ideálně v chrome, na hodinu si připravte učebnici a sešit
1. den: Opakování převodů jednotek délky, obsahu
Přehledná tabulka převodů ke stažení https://sites.google.com/site/grenamatik/grenamatik/vi
Procvičuj do sešitu - Sbírka str. 35/3,4; 37/5; kontrola pomocí výsledků str. 100
Bonus - procvičování na www.onlinecviceni.cz zde přesný odkaz:
2. den: online výuka Povrch krychle, kvádru
vysvětlení učebnice geometrie str. 116-118
Vysvětlení na youtube:
- krychle https://www.youtube.com/watch?v=hz4WWhgQQQA
- kvádr https://www.youtube.com/watch?v=VrMSFFn15Oo
zápis do sešitu:
Povrch krychle S = 6 . a . a
(Povrch krychle je součet obsahů všech šesti jejích stěn.)
Povrch kvádru S = 2 . (a . b + a . c + b . c) nebo S = 2 . a . b + 2 . a . c + 2 . b .c
(Povrch kvádru je součet obsahů všech jeho stěn.)
Doplň náčrtek krychle a kvádru a doplň strany a, b, c.
Opiš vzorové příklady do sešitu (uč. geometrie 118/D1; 117/C1)
Řeš do sešitu příklady uč. geometrie str. 118/1; 119/5
3. a 4. den: Povrch krychle a kvádru (slovní úlohy)
(každý den 3 příklady)
Řeš do sešitu slovní úlohy - učebnice geometrie str. 119/6, 7, 8, 9, 10, 11
Na youtube vložena řešení – ideálně si video vždy po částech stopni a zkus řešit co nejvíce samostatně.
https://www.youtube.com/watch?v=R8gGOXJ7lYM&t=14s
https://www.youtube.com/watch?v=el-oIpkt25o
https://www.youtube.com/watch?v=jeo5GLEbubA
https://www.youtube.com/watch?v=VBsTRfZwkCk
https://www.youtube.com/watch?v=lhtbYxly_RE
Bonus pro borce/borkyně - Sbírka str.85/ 8 A nebo B či obojí; Budu mít radost, když mi vaše řešení formou fotky pošlete na e-mail l.grenarova@ zsbenesov.cz
Anglický jazyk
viz příloha
Fyzika
Magnetismus - opakování kapitoly
- pro opakování lze využít pracovní list (i s řešením) v příloze, úkol se neodevzdává
Zeměpis
Biosféra – uč. str. 63 – 70, zápis do sešitu
Přírodopis
Vzdušnicovci - uč. str. 74 – 77
- podle učebnice doplnit text v příloze a nalepit / opsat do sešitu jako zápis
Dějepis
Starověké Řecko - opakování
- učebnice 86/1 – ústně
- učebnice – 87/4 a, b, d, f, g, k, m, n, o, p, r – odpovědi poslat do 26. 4. (k.lickova@zsbenesov.cz)